TijdseinMail - Logo
 
TijdseinMail nr.11 - November 2023

Brandpunt Midden-Oosten

'Het is een understatement om te zeggen dat het Midden-Oosten een kruitvat is. Telkens weer zijn er schermutselingen, oorlogen, terroristische aanslagen, en noem maar op. Nu is het opnieuw raak.'
Met deze woorden beginnen we het nieuwe nummer van AMEN Bijbelmagazine, dat één dezer dagen bij de abonnees op de deurmat valt. Gezien de huidige ontwikkelingen besteden we in een aantal artikelen extra aandacht aan Israël, vanuit diverse gezichtspunten. We verliezen ons daarbij niet in allerlei actuele discussies en politieke ins and outs, maar laten ons vooral leiden door het (profetisch) Woord van God. De Bijbel zegt veel over de gang van Israël door de geschiedenis en ook over de situatie waarin land en volk zich in het licht van Gods plan momenteel bevinden. Er zijn talloze profetieën die al lang geleden de terugkeer van Israël naar het land hebben aangekondigd, onder regie van de Almachtige: "… Ik zal hen terugbrengen naar het land dat Ik hun vaderen gegeven heb, en zij zullen het in bezit nemen" (Jer. 30:3). Relevante vragen over verleden, heden en toekomst van Israël worden in AMEN beantwoord.

Mocht u (nog) geen abonnee zijn van AMEN dan nodigen we u graag uit een abonnement te nemen. Op de website amen.nl kunt u een keuze maken uit een paar abonnementsvormen: Alleen het blad, alleen online (de artikelen lezen via internet) en combi: blad én online. U kunt dus eenvoudig iets kiezen wat bij u past. Desgewenst kunt u direct naar de juiste pagina gaan. Klik daarvoor op deze link. Uiteraard in dit nummer ook weer andere, interessante artikelen over boeiende onderwerpen (zie onderaan deze TijdseinMail).

Te midden van alle spanningen in de wereld om ons heen, mogen we één ding zeker weten: Gods Woord houdt stand tot in eeuwigheid en zal geen duimbreed wijken! In die wetenschap mogen we ons werk vrijmoedig voortzetten in afhankelijkheid van onze hemelse Vader!

Teken in op DAGboek

Elk dagstukje in dit dagboek begint met een Bijbeltekst waarin het woord 'dag' voorkomt. Daarvoor is een keuze gemaakt uit de bijna 2700 Bijbelteksten die het woord 'dag' bevatten. Daar volgt een korte én krachtige uitleg over met als afsluiting meestal een bemoedigende Bijbektekst.
Dit DAGboek is geschreven door Conny Wols. Zij werkt al jarenlang mee als corrector aan de Morgenrood- en Everreaduitgaven.

Klik of tik hier om in te tekenen op dit DAGboek.
Let op: de intekenperiode eindigt op 17 december a.s. Ben je al Everread-abonnee, dan hoef je niets te doen! Het boek wordt vóór de Kerst naar je toegezonden.

Everread Uitgevers 25 jaar!

Op 4 mei 1998 werd Everread Uitgevers opgericht. Nu al weer 25 jaar geleden. In deze periode hebben we circa 140 boeken en boekjes mogen uitgeven; naast inmiddels 171 AMEN-Bijbelmagazines. 

Vraag onze catalogus aan! U hebt dan een overzicht van al onze nog verkrijgbare uitgaven. Onze website bezoeken, kan natuurlijk ook.

Nieuw: Levend water

Water is de meest voorkomende vloeistof op aarde, een essentieel onderdeel van de natuur en noodzakelijk voor het (ontstaan van) leven.
In dit boekje gaat het niet zozeer over water als vloeistof, maar vooral over geestelijk water. Dat wil zeggen: water als aanduiding van waarachtig leven, voortkomend uit Gods Geest.
Daarnaast verwijst water ook naar Gods Woord, dat levend en krachtig is. Vandaar de titel van dit boekje: levend water.

Dit boekje verschijnt uiterlijk half december. Wil je er zeker van zijn dat je dit boekje ontvangt, word dan Morgenroodreeksabonnee!
Kijk hier voor meer informatie daarover.
In de volgende TijdseinMail meer bestelinformatie.

Aktieradius Jeugdwerk

Zet dit alvast in je agenda of op de kalender:
De zomerkampen van 2024 worden gehouden van zaterdag 20 - vrijdag 26 juli. Het kinderkamp is in Lemele, het juniorenkamp in Schoonloo en de jeugdweek in het Duitse (!) Eppe.
Je kunt je hier aanmelden!

Er staat ook al wat informatie over de kampen op onze website. Daar vind je ook informatie over het Junioren-voorjaars-weekend!
Ben jij er van 15 t/m 17 maart 2024 (ook) weer bij? Het wordt net als het najaarsweekend van afgelopen oktober gehouden in Ter Aar. Kijk hier voor meer informatie daarover.

Bijbelstudies 2023-2024

Kijk hier voor alle datums én de plaatsen, waarop en waar de Bijbelavonden plaatsvinden. Wees hartelijk welkom om samen met medegelovigen van de rijke boodschap van Gods Woord te genieten. 

AMEN Bijbelmagazine

Deze week verschijnt AMEN 171 met daarin de volgende artikelen:

De volkeren, Israël en de gemeente - Adam is als eerste mens een belangrijke persoon in de Bijbelse geschiedenis. Met hem begon het allemaal. Hij verwijst naar die andere Adam: Christus. Zoals met Adam de oude schepping begon, zo start met de tweede Mens de nieuwe schepping.

Wie heeft recht op het land Israël? - Door de tijden heen is er onenigheid geweest over het bezit van het land Israël. Belangrijk aspect daarbij is het eigendomsrecht. Wie behoort het land nu eigenlijk toe? En wie heeft het recht er te wonen? En hoe zal die strijd uiteindelijk aflopen?

Gods verbond met Israël - In de woestijn Sinaï sloot de HEERE destijds een verbond met het volk Israël. Hij beloofde het volk te zullen zegenen als het de inzettingen nauwkeurig zou onderhouden. Het volk beloofde alles te doen wat de HEERE gesproken had. De vraag is: heeft Israël die belofte waargemaakt?

Israël vandaag - het zionistische project - Er zijn mensen die zeggen dat God (vooral sinds 1948) bezig is Zijn beloften te vervullen. Maar dit is NIET in overeenstemming met de voorwaarden die God gesteld heeft en dus evenmin met Zijn beloften. Daarom is het beter in dit verband te spreken over het werk van het Zionisme

Israëls toekomst - De toekomst van Israël is tweeledig. Enerzijds zal er sprake zijn van goddeloosheid en oordeel, anderzijds zal de Heere (weder)komen op de Olijfberg als begin van Zijn optreden, waarna al Gods heerlijke en zegenrijke beloften zullen worden vervuld!

Het boek Openbaring - In hoofdstuk 5 mogen wij met Johannes een blik in de hemel werpen, op de majesteit van God, Degene Die op de troon zit, met in Zijn rechterhand een boekrol, beschreven van binnen en van buiten, verzegeld met zeven zegels. Wie mag de zegels verbreken en de boekrol openen?

Bergen en dalen - Op de bergen in de Bijbel gebeuren vaak bijzondere dingen, denk aan: Moria, Horeb, Sion, Olijfberg. Tussen de bergen in zijn dalen en valleien, ze kunnen niet zonder elkaar. De dalen waarvan in de Bijbel sprake is, gaan meestal over dramatische zaken.

AMEN Actueel, met daarin:

  • Bijbelse snelweg: Route 60
  • Arrestatie om stil gebed bij abortuscentrum
  • 'De oorlog in Oekraïne werd uitgelokt'

Kijk hier voor meer informatie over AMEN Bijbelmagazine.

Volg AMEN ook op en .